czwartek, 24 stycznia 2013

Smagliczka

Jako kolejna roślina która bardzo pasuje do róż .

Smagliczka nadmorska-biała (Lobularia maritima)

Jest to roślina jednoroczna.Ja kupiłam wiosną 2 małe doniczki do kompozycji w donicy ale potem przesadziłam na rabatę.Przez lato rozrosła się bardzo na tyle ,że musiałam ją trochę wycinać bo zasłaniała małe iglaczki.Do tego rozsiewała piękny zapach  kojarzący się z latem.Wygląda ja poduszka dorasta do 23 cm.
W tym roku też zrobię nasadzenia również pod innymi różami, dzięki temu będzie mniej zielska a jednocześnie zatrzymają wilgoć.







2 komentarze:

  1. Pięknie wkomponowała się na rabacie, róże przy tej bieli nabrały dodatkowego wyrazu. Pięknie to wygląda. Szkoda, że jest jednoroczna, może da się pozbierać nasionka? Pozdrawiam Aszko.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ewa,podejrzewam,że sama się rozsiała i wykiełkuje.A jak nie to sadzonki są tanie:)

    OdpowiedzUsuń