czwartek, 13 czerwca 2013

Róże kwitną

Róże kwitną,skoczek unieszkodliwiony,plamistość dosięga te które ją lubią .Opryski stosowne porobione,gnojówką z pokrzywy i obornika podlewam te co wyglądają żle,chwasty rosną na potęgę.
Są miejsca gdzie już wszystko rośnie za gęsto i tam chwastów jakby mniej ale róże mają za dużą konkurencję.
Wchodzę rano do ogrodu i jak co roku nie mogę się nadziwić co może przyroda w przeciągu kilku tygodni
Maxima- kupując malutką sadzonkę nie sądziłam [a nie uwierzyłam na słowo innym],że może z niej po 3 latach wyrosnąć potężny krzak
z prawej strony ma wielką  Nevadę i dalej M-me Plantier która dopiero  szykuje się do kwitnienia

z lewej strony całkiem pokażna M-me Plantier
i właśnie pod nimi zrobił się taki busz za sprawą żurawek ,że Maria Curie ma problem
Mary Rose-robi wszystko żebym polubiła angielki
zauważyłam,że po kilku latach te co miały sie utrzymać dają sobie radę a te co miały odpaść odpadły

Nowość od roku róża alba Amelia - jest piękna.
Jest to róża autorstwa JP Vilberta z 1823 roku.Ma piękne cudownie różowe kwiaty.Krzew docelowo ma mieć 2 m a,że wytrzymuje do - 34 st pewnie będzie wyglądała jak Maxima.I chyba znowu będzie problem:)


Piękna i szkoda,że kwitnie tylko raz.Chociaż w ubiegłym roku jak ja dostałam [od Sipa] to kwitła pojedynczymi kwiatami całe lato

Renesansowe Poulsena -przechowałam je w donicach i całkiem dobrze sobie poradziły


dwie szt Kronprinssese Mary w donicach.Niestety chorowały sporo liści opadło teraz wypuszcza sporo nowych  pędów,Stoją na tarasie wejściowym i zauważyłam,że każdy kto przechodzi wącha.A pachnie pięknie

Pettite de Hollande-dała popis.
M-me Boll zachwyca.3 krzaczki dają pewność,że będzie tak długo
Comte de Chambord-bez komentarza.Cudo .

FJ Grotendoorst- rośnie równym rytmem ,jest zgrabny
Pink Grotendoorst jako krzak mniej zachwyca ale kwiaty ma cudne
Stanwell Perpetual -obsypany kwiatami.

Rose de Rescht- jak zwykle zachwyca kwiatem,zapachem
Pięknie kwitła podobna Rosa damascena Koszuty

To taki krótki przegląd tych wcześnie kwitnących.Niestety jakość zdjęć nie najlepsza bo niektóre robione złym aparatem











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz